برگزاری جلسه هیأت رئیسه شورای اسلامی بخش کهریزک
روز گذشته جلسه هیأت رئیسه شورای اسلامی بخش کهریزک با حضور بخشدار کهریزک و اعضای این شورا در ساختمان شورای بخش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، روز گذشته جلسه هیأت رئیسه شورای اسلامی بخش کهریزک با حضور بخشدار کهریزک و اعضای این شورا در ساختمان شورای بخش برگزار شد.
در این جلسه و با رأی اعضای شورای بخش، علی کلهر به عنوان رئیس شورای بخش کهریزک و نمایندهی این شورا در شهرستان ری، محمد معینی نایب رئیس، هاشم مقدسی خزانهدار، هادی ربیعی منشی اول و علیرضا ترکاشوند منشی دوم انتخاب شدند.
امین بابایی بخشدار کهریزک با اشاره به چگونگی شکلگیری شورای بخش بیان داشت: همانطور که میدانید اعضای شورای اسلامی بخش با برگزاری انتخابات از میان نمایندگان شورای روستاهای تابعه مشخص میشوند که این نمایندگان در وهلهی اول برای راهیابی به شورای اسلامی توسط مردم روستا و از طریق انتخابات عمومی برگزیده شدهاند.
بابایی افزود: در همین راستا با برگزاری انتخابات در روزهای اخیر با حضور بخشدار کهریزک، دیگر عوامل هیأت اجرایی، هیأت نظارت و ۱۶ نماینده منتخب و معرفی شده از سوی شوراهای اسلامی روستاهای تابع بخش کهریزک(یک نماینده از هر روستا)، اعضای شورای بخش کهریزک معرفی شدند.
وی ادامه داد: امروز نیز با برگزاری جلسهی هیأت رئیسه شورای اسلامی بخش سمت هر یک از ۵ عضو این شورا مشخص شد.
بابایی مطرح کرد: شورای بخش به عنوان یک شورای فرادستی در سطح کشور بالاخص در کهریزک نقش بسیار تعیین کننده و بهسزایی در ایجاد تعامل، همسویی و وحدت رویه در حوزه عملکردی شوراهای روستاها دارد.
بخشدار کهریزک ِبیان داشت: بخش کهریزک هماکنون دارای ۱۶ روستا و شورای روستایی است که ۱۴ مورد از این روستاها دارای دهیاری میباشند و دو روستای فاقد دهیاری در بخش کهریزک نیازمند توجه خاصه مجموعه شورای بخش، براساس شرح وظیفه و ساختار قانونی موجود است.
بابایی تاکید کرد: موضوع حریم از موارد مهم دیگری است که میبایست در دستور کار شورای بخش قرار گرفته و پیگیریهای لازم در خصوص مناطقی که در حریم بخشی هستند برای تامین خواستهها و مطالبات مردمی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مجموعهی شورای بخش به عنوان یک منبع پایدار درآمد، با تخصیص اعتبارات لازم و ایجاد درآمدهای مکفی در سطح بخذ وش، میتواند اقدامات زیربنایی برای پروژههای عمرانی و همچنین تامین اعتبارات لازم برای رویدادهای فرهنگی و اجتماعی را رقم زند.
بخشدار کهریزک گفت: براساس ماده ۷۹ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، ارائه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی به مسئولین اجرائی منطقه جهت رفع کمبودهای عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و سایر امور رفاهی به عهدهی مجموعه شورای بخش میباشد که میبایست افراد حاضر در مجموعه شورای بخش تمام توان خود را برای تحقق این امر مهم در پهنه سرزمینی بخش کهریزک به کار ببرند.
بابایی تصریح کرد: همدلی و انسجام بین اعضای شورای بخش و تعامل با شوراهای روستا، بخش کهریزک را به سمت تعالی و ارتقاء در همهی سطوح اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سوق داده و نقش پررنگ شورای بخش در این میان کاملا محسوس است.
وی در پایان بیان داشت: انتظار میرود با انتخاب افراد شایسته که در این حوزه برای ایفای نقش موثر حضور پیدا کردهاند، شاهد رویدادی مثبت در آیندهی پیشرو باشید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.




