ادارات بخش کهریزک » اهم اخبار » بخشداری کهریزک » عکس » کهریزک
کد خبر : 18768
پنجشنبه - 13 بهمن 1401 - 23:33

ملت ایران هویت دینی خود را به برکت انقلاب اسلامی بازیافتند

رئیس جمهور ایران اسلامی گفت: عزت امروز امت اسلامی به برکت احیاگر بزرگ دین امام خمینی (ره) است و ملت ایران هویت دینی خود را به برکت انقلاب اسلامی بازیافته و ملت‌های مسلمان منطقه نیز هویت اسلامی خود را بازیافته‌اند و جریان بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا حیات دارد.

ملت ایران هویت دینی خود را به برکت انقلاب اسلامی بازیافتند

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم شهرستان ری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار کرد: باید از مردم عزیز شهرری مجاوران مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تشکر مضاعف داشته باشم به خاطر اینکه میزبان زائران ولی خدا بوده و در همه مقاطع همواره در کنار امام و رهبری مدافع ارزش‌های والای اسلامی بوده‌اند.

وی بیان کرد: تاریخ گواه می‌دهد مردان و زنان بزرگی که در کنار مزار ولی خدا رشد یافته‌اند، شخصیت‌های برجسته‌ای که تأثیرات بسیاری در گسترش دین و معارف الهی داشته و در بیان روایات تاریخ‌ساز شده‌اند و چهره‌های برجسته انقلابی که برای کشور و عالم اسلام افتخار آفریده‌اند.

رئیس جمهور کشورمان عنوان کرد: امروز در شرایط خاصی قرار داریم، باید به ظرفیت‌های بسیار کشور از جمله نیروی انسانی وفادار به نظام، اسلام و انقلاب و ذخائر مادی و معنوی بسیاری که در ایران اسلامی وجود دارد، ظرفیت‌ها به درستی شناخته شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) پرچم استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی را برافراشت و در مقابل همه قدرت‌های سلطه‌گر و مدعیان حقوق انسان که ضایع‌کننده حقوق انسان هستند، پرچم عزت، افتخار و اقتدار را برای کشور، نظام و امت اسلامی برافراشت.

وی تأکید کرد: عزت امروز امت اسلامی به برکت احیاگر بزرگ دین امام خمینی (ره) است و ملت ایران هویت دینی خود را به برکت انقلاب اسلامی بازیافته و ملت‌های مسلمان منطقه نیز هویت اسلامی خود را بازیافته‌اند و جریان بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون شهدا حیات دارد.

رئیس جمهور کشورمان افزود: امروز فلسطین، لبنان، یمن و بسیاری از نقاط در عالم عزت خود را بازیافته‌اند، دیروز سرنوشت فلسطین را ارتباطات دیپلماسی حل می‌کرد، اما امروز مجاهدان در میدان ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند و مردم یمن با هفت سال عزتمندانه ایستاده و می‌خواهند از عزت ملی خود صیانت و پاس‌داری کنند.

رئیسی بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه و فتنه بسیار کرده‌اند، از هشت سال جنگ تحمیلی تا ۱۷ هزار شهید ترور، کودتا و فتنه‌های بسیار دیگری که انجام دادند، اما ملت ایران اراده کرد خود سرنوشت خود را رقم زده و استقلال خود را داشته باشد.

وی متذکر شد: ملت ایران افتخار دارد که شهدای بزرگواری را برای دفاع از اسلام، امنیت، مردم، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هدیه کرده و به هیچ عنوان تهدیدات دشمن بر او کارساز نشده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمنان با تحریم و تهدید بیشترین فشار اقتصادی را اعمال کردند، اما این روزها اذعان می کنند فشارهایشان مفتضحانه به واسطه ایستادگی ملت ایران شکست خورده است.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه با مشارکت خوب مردم بحران کرونا مهار شد، توضیح داد: شرایطی مهیا کردند که ما نه تولید داشته باشیم و نه تجارت، اما به برکت راهنمایی‌های رهبری و حضور شما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها خنثی شده است. فکر می‌کردند می‌توانند تجارت ما را متوقف کنند، اما شکست خوردند. تجارت ما رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز ما معتقدیم علی‌رغم تمام مشکلات، شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که مشکلات درست خواهد شد، گفت:  آینده را روشن می‌بینیم.

رئیس‌جمهور خطاب به دشمنان گفت: ‌شما دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید؛ شما در مسائل منطقه ما فتنه‌گری می‌کنید. مردم ما شما را خوب می‌شناسند.

وی با بیان اینکه شرایط سخت را با همکاری و پشتکار و آگاهی پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: بارها اعلام کردیم ذخایر ارزی جای نگرانی ندارد و آن فعالان اقتصادی ما که می‌خواهند کار اقتصادی واقعی کنند بدانند مشکل ارزی نداریم، اما باز می‌خواهند در دل مردم شک و تردید و نگرانی ایجاد کنند، اما بازهم می‌گوییم که هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و به کوری چشم دشمنان در آینده هم نخواهیم داشت.

رئیس‌ جمهور در واکنش به کشورهایی که ادعای مذاکره دارند، گفت: کشورهای اروپایی که در جنگ ترکیبی و تحریم‌ها بر علیه مردم کار کردند پیام می‌دهند که بیایید بنشینیم و باهم صحبت کنیم! ‌امروز ما معتقدیم با وجود تمام مشکلات، شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که مشکلات درست خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه را برای کشور ضروری می‌دانیم، اما پیشرفت در پرتو عدالت، خاطرنشان کرد: باید از میراث امام صیانت و پاسداری شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما نیروی جوان مستعد داریم و نباید به دنبال حل مشکلاتمان از سوی بیگانگان باشیم، آنان دردی از کسی دوا نکرده‌اند که ما دومی باشیم، ملت ایران در ماجرای کرونا وضعیت بحرانی سلامت را پشت سر گذاشت.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند در کشور رکود حاکم باشد و تحریم‌ها بر کاهش تولید منجر شود، تأکید کرد: ما میزان قابل‌توجهی نفت صادر می‌کنیم و امروز تجارت ما رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی در منطقه دارد و این مسبوق به سابقه نبوده است. دشمنان بعد از اینکه دیدند تحریم‌ها شکست خورد یک جنگ ترکیبی را به راه انداختند تا کشور و ملت دچار یاس شوند و در همه حوزه‌ها با همه ظرفیت‌ شروع به فتنه‌انگیزی کردند.

وی در خصوص وضعیت اشتغال در کشور گفت: اشتفال در کشور افزایش پیدا می کند، وقتی ۳ هزار کارخانه نیمه‌تعطیل به چرخه بازگردند اشتغال افزایش می‌یابد، اکنون ما در ۱۹ استان کشور شاهد کاهش آمار بیکاری هستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما جایی نمی‌رویم که کلنگ بزنیم، بلکه به دنبال پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای هستیم که جلوی چشم مردم این منطقه است و آنان را رنج می‌دهد و آن‌ها را تکمیل می‌کنیم؛ حال این پروژه به نام هرکسی که می‌خواهد تمام شود، ما آن را به نام انقلاب اسلامی می‌دانیم.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: باید کاری کنیم که مردمی که به ادارات می‌آیند ناراضی بیرون نروند. ما امروز خدمتگزار و نوکر مردم هستیم. مبادا کسی به ادارت بیاید با خدای نکرده کم‌کاری، فساد، رشوه و امثال آن مواجه شود. ما وظیفه داریم برای مردمی که ۴۴ سال پای انقلاب ایستاده‌اند خدمتگزار باشیم و مطلقا نباید اجازه دهیم فساد در هیچ کجای کشور لانه کند و با روابط فسادآمیز هم باید برخورد کنیم.

وی یادآور شد: کار ما این است که ببینم چه کاری انجام شده و نسبت به آنچه انجام شده شاکر باشیم و بعد شکر نعمت را با خدمتگزاری به مردم ادامه و به جای آوریم و در نهایت به جوانانی که امام و مجاهدان راه خدا را ندیدند به آنان معرفی کنیم و از میراث امام پاسداری کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: بررسی‌ها درباره شهرستان ری امروز انجام شد و مشکلات را مرتفع خواهیم کرد و از نظرات مردم برای پیشبرد امور حتماً بهره‌مند خواهیم شد.

انتهای پیام/*