ادارات بخش کهریزک » اهم اخبار » بخشداری کهریزک » شهر ها » عکس » کهریزک » کهریزک
کد خبر : 18485
چهارشنبه - 21 دی 1401 - 23:08

تعیین تکلیف سند مالکیت؛ مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان شهرک صنعتی شورآباد کهریزک

با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری و دیگر مسئولان حوزه صنعت، مشکل خدمات زیرساختی و تعیین تکلیف اسناد مالکیت واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شور آباد کهریزک بررسی شد.

تعیین تکلیف سند مالکیت؛ مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان شهرک صنعتی شورآباد کهریزک

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، شهرک صنعتی شور آباد نخستین شهرک صنعتی خصوصی کشور به شمار می آید که با ۷۰ واحد صنعتی و یکهزار و ۷۰۰ نیروی در بخش کهریزک شهرستان ری قرار دارد و از مشکلات عدیده ای از جمله تعیین تکلیف نشدن اسناد مالکیت، نبود خدمات زیرساختی از جمله انشعاب آب و گاز و مناسب نبودن مسیر دسترسی رنج می برد.

یکی از مشکلات قدیمی این واحد صنعتی تعیین تکلیف زمین های تخصیص یافته به این شهرک، کاربری و صدور اسناد مالکیت برای آنهاست، به گونه ای که با وجود فعالیت نزدیک به ۳۰ ساله این شهرک، واحدهای صنعتی این شهرک همچنان درگیر سند مالکیتی هستند که از منابع طبیعی دریافت کرده اند اما طی سال های گذشته به سبب توسعه شهر کهریزک، در حریم این شهر قرار گرفته اند و با وزارت راه و شهرسازی دچار چالش شده اند.

ستاد تسهیل شهرستان ری این بار در شهرک صنعتی شور آباد تشکیل جلسه داد تا با حضور زمانی فرماندار شهرستان ری، بابایی بخشدار کهریزک، پیرسرایی رئیس حوزه قضایی بخش، کلهر شهردار کهریزک و مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلات گریبانگیر این شهرک را مرتفع سازد.

سهیل یعقوب نژاد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این جلسه گفت: شرک صنعتی شور آباد با وجود فعالیت ۷۰ واحد صنعتی، از ظرفیت های بالایی برخوردار است که در صورت رفع مشکلات پیش روی آن می توان بیش از پیش از توان آن بهره گرفت.

وی مشکل اصلی این شهرک را بحث سند زمین های در اختیار واحدهای صنعتی دانست و افزود: توسعه شهر کهریزک، این شهرک را در حریم شهر قرار داده و اکنون بحث کاربری آن نیز به عنوان مساله ای پیش روی فعالان این شهرک قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: بیشتر واحدهای فعال این شهرک در بخش قطعه سازی و تولید ماشین آلات مورد نیاز این حوزه فعالیت می کنند، اما اکنون با مشکل کاربری و مالکیت زمین های بنگاه اقتصادی خود روبرو هستند.

انشعاب گاز شهرک منتظر راه اندازی مرکز تنظیم فشار

محمد حسین آقا بیگی رئیس بهره برداری و تعمیرات منطقه ۱۱ گاز رسانی و معاون شرکت گاز منطقه ۱۱ شهرستان ری نیز در این جلسه گفت: این شهرک صنعتی به گاز شهری با فشار ۲۵۰ نیاز دارد در حالی که خط انتقال در این مسیر با فشار ۶۰ است.

وی اظهار داشت: برای تعدیل این فشار گاز، باید پست گاز راه اندازی کرد تا با نصب موتور بتوان برای انشعاب واحدهای صنعتی مستقر دست به کار شد.

آقا بیگی راه اندازی پست گاز را نیازمند تخصیص زمین مناسب در ورودی شهرک برشمرد و تاکید کرد: با وجود آنکه قانون صراحت دارد که شرکت گاز اجازه دخالت در انشعاب گاز مناطق محصور را ندارد اما با راه اندازی این پست گاز می توان برای تامین سوخت واحدهای صنعتی کمک کرد.

به گفته رئیس بهره برداری و تعمیرات منطقه ۱۱ گاز رسانی و معاون شرکت گاز منطقه ۱۱ شهرستان ری، در صورت تخصیص زمین و خرید موتورهای مورد نیاز، می توان طی یک ماه این پست گاز را راه اندازی کرد و انشعابات مورد نیاز را تخصیص داد.

مشکل حل نشده ۱۱ ساله

امین بابایی بخشدار کهریزک نیز در این جلسه گفت: این شهرک طی ۱۱ سال گذشته با مشکل تعیین تکلیف مالکیت زمین، کاربری و تامین زیر ساخت ها دست و پنجه نرم کرده و با وجود تشکیل چهار جلسه جدی برای ساماندهی این مساله، همچنان مشکل پابرجاست.

وی ابراز امیدواری کرد که با ورود فرمانداری و دستگاه قضایی، مشکل این شهرک صنعتی به صورت ریشه ای بررسی و حل شود.

پیش بینی ۲ دستگاه ون برای جابجایی کارگران شهرک

علی کلهر شهردار کهریزک نیز در این نشست از تلاش شهرداری برای خرید ۲۰ دستگاه ون شهری برای جابجایی شهروندان خبر داد و احتمال تحویل و اتمام کارهای اداری آن را تا پایان سال دانست و گفت: در صورت خرید این تعداد ون می توان بخشی از مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی شهر کهریزک را مرتفع ساخت.

وی اضافه کرد: در صورت تعامل مسئولان شهرک صنعتی شورآباد، می توان ۲ دستگاه از این ون ها را در مسیر مترو تا شهرک برای جابجایی کارگران به کار گرفت.

راهکار رفع مشکلات شهرک صنعتی انسجام واحدهای تولیدی است

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در پایان این جلسه گفت: پیشرفت این شهرک وابسته به انسجام داخلی واحدهای صنعتی مستقر در آن است و تا زمانی که این انسجام وجود نداشته باشد، مشکل حل نمی شود.

وی به تصمیمات اتخاذ شده برای تامین خدمات زیر ساختی از جمله انشعاب آب و گاز اشاره کرد و افزود: بنا شد حداکثر تا یک ماه آینده زمین مورد نیاز برای راه اندازی پست گاز و مخزن تامین آب راه اندازی و این مشکلات به تبع آن برطرف شود.

زمانی با اشاره به خدمات قابل توجه قطعه سازان این شهرک صنعتی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما هیچ شانیت و انگیزه ای غیر از خدمت رسانی به مردم به ویژه رفع مشکلات تولیدکنندگان نداریم.

انتهای پیام/*