ادارات بخش کهریزک » اهم اخبار » باقر شهر » بخشداری کهریزک » کهریزک
کد خبر : 11954
چهارشنبه - 10 آذر 1400 - 23:50

مشکلات شهروندان این منطقه را به خوبی می‌شناسم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به شناخت باقرشهر و کهریزک با توجه به سکونت در شهر ری گفت: با موضوعات این منطقه بیگانه نبوده و مشکلات شهروندان این منطقه را به خوبی می‌شناسم.

مشکلات شهروندان این منطقه را به خوبی می‌شناسم

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران-ری-شمیرانات-اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد قمربنی‌هاشم(ع) باقرشهر ضمن دیدار چهره به چهره با شهروندان به بررسی مشکلات و مطالبات مردم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک، بابایی بخشدار کهریزک، ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری و دیگر مسئولین نیز در این جلسه حضور داشتند.

سید علی یزدی‌خواه ضمن اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس بیان داشت: اگر بخواهیم مجلسی انقلابی مثال بزنیم می‌بایست تمامی نماینده‌ها مثل شهید مدرس باشند که برای خفظ استقلال کشور و نبارزه با بیگانگان از جان خود می‌گذرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات دولت جدید گفت: دولت انقلابی سیزدهم حدود ۱۰۰ روز است بر سر کار آمده است و اولین کار این دولت کاهش فوتی‌های کرونا از ۷۰۰ نفر به زیر ۱۰۰ نفر بود در حالی که دولت قبل حدود ۱۸ ماه فرصت داشت و موفق به کاهش آمار فوتی‌ها نشد.

یزدی‌خواه در تشریح اقدامات دیگر دولت سیزدهم بیان داشت: خزانه کشور در زمان استقرار دولت جدید بدهی زیادی داشت و ذخایر استراتژیک کشور موجودی بسیار کمی داشت که دولت جدید کالای اساسی را تامین کرد.

وی افزود: همچنین رابطه با همسایگان توسط دولت انقلابی سیزدهم تقویت شد، مثل قرارداد گازی با ترکمنستان که مشکل قطع گاز و آسیب به حوزه تولید در ادوار گذشته را به طور کامل رفع خواهد کرد.

یزدی‌خواه تصریح کرد: دولت قبل اراده‌ای برای حل مشکلات مردم نداشت اما در ماه‌های اخیر با خرید ۲ میلیارد متر مکعب از ترکمنستان مشکلات گاز حل خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به شناخت باقرشهر و کهریزک با توجه به سکونت در شهر ری اظهار داشت: با موضوعات این منطقه بیگانه نبوده و مشکلات شهروندان این منطقه را به خوبی می‌شناسم.

یزدی‌خواه ادامه داد: موضوع آب آشامیدنی، افزایش جمعیت اتباع، آلودگی هوا، مشکلات حمل و نقل، اشتغال جوانان و ترافیک سنگین در آخر هفته اهم موضوعاتی است که در سال‌های اخیر زندگی مردم این بخش را تحت تاثیر خود قرار داده است.

نماینده مردم تهران-ری-شمیرانات-اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: اولویت جذب با نیروهای بومی بوده و اگر نیروی بومی به قدر کافی نباشد، شرکت‌ها مجاز به استفاده از نیروهای دیگر هستند.

وی اضافه کرد: نیروی بومی به دلیل داشتن مسیر کوتاه، هزینه حمل و نقل کمتری برای مجموعه داشته و به دلیل رفت و آمد آسان، احساس خستگی کمتری می‌کند.

یزدی‌خواه بیان داشت: در ایجاد اشتغال اقدامات مثبتی صورت گرفته، شهرک شمس آباد نیاز به نیروی کار داشته و هر کس جوان بیکاری در خانه دارد به بنده معرفی نماید.

وی افزود: همچنین در جلسه با شهردار تهران بارها بیان کرده‌ام که در ۴ نقطه شهر می‌بایست آرامستان داشته باشیم تا بار ترافیکی در مناطق دیگر تهران تقسیم شود.

سید علی یزدی‌خواه مطرح کرد: مشکل آب شرب منطقه نیز با رسیدن آب سد ماملو که کیفیت بسیار بالایی دارد، تا حد زیادی رفع شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز به فضای درمانی از مطالبات به حق دیگر مردم است که با افزایش ساعت کاری درمانگاه باقرشهر و استفاده از بیمارستان هاشمی‌نژاد کهریزک به نتیجه خواهد رسید.

در ادامه این جلسه نیز مردم به بیان معضلات و مشکلات محل زندگی خود پرداخته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمبود فضاهای آموزشی با توجه به افزایش جمعیت، خروج اعتبارات مالی از منطقه، اعتیاد جوانان و کاهش کار فرهنگی، کمبود نیرو در کلانتری باقرشهر و لزوم ارتقا به سرکلانتری با توجه به معضلات، افزایش جمعیت اتباع، تبدیل فضاهای آموزشی به تجاری و بیکاری جوانان اشاره کرد.