دود طوفان کلش سوزی کهریزک ،‌سلامت مردم را به باد می دهد/ باید از سنت های غلط کشاورزی عبور کرد  

هر ساله همزمان با فصل برداشت محصولات زراعی از جمله گندم و جو و …. در اراضی کشاورزی کهریزک  کلش های  به جای مانده در مزارع با باور اشتباه کشاورزان به آتش کشیده می شود . هرچند انگشت اتهام گاهی نیز به سوی برخی افرادی می رود که حتی در مزارع کشاورزی به دنبال بازی […]

دود طوفان کلش سوزی کهریزک ،‌سلامت مردم را به باد می دهد/ باید از سنت های غلط کشاورزی عبور کرد  

26bc6c5e 7752 4661 a08e 0fe0c0280c60 | دود طوفان کلش سوزی کهریزک ،‌سلامت مردم را به باد می دهد/ باید از سنت های غلط کشاورزی عبور کرد   8694ea76 3630 4a74 8394 05a34b87fe36 | دود طوفان کلش سوزی کهریزک ،‌سلامت مردم را به باد می دهد/ باید از سنت های غلط کشاورزی عبور کرد  هر ساله همزمان با فصل برداشت محصولات زراعی از جمله گندم و جو و …. در اراضی کشاورزی کهریزک  کلش های  به جای مانده در مزارع با باور اشتباه کشاورزان به آتش کشیده می شود .

هرچند انگشت اتهام گاهی نیز به سوی برخی افرادی می رود که حتی در مزارع کشاورزی به دنبال بازی های کودکانه ای هستند که اغلب خسارتهای زیادی به بار دارد.

کلش سوزی موجب آلودگی محیط زیست، از بین رفتن حاصلخیزی خاک، نابودی عناصر مفید زنده خاک، انهدام بافت خاک، کاهش ظرفیت نگهداری آب، رطوبت خاک و خلاصه در یک کلام مرگ زمین کشاورزی می شود و جدا از آن با سرایت آتش به اراضی همجوار اغلب اوقات به این مزارع نیز خسارت وارد می کند .

بنا به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک ، امین بابایی بخشدار کهریزک کلش سوزی را مغایر با قانون ماده ۲۰ هوای پاک می داند و در اشاره به این رویداد تلخ که اخیرا در برخی از اراضی کشاورزی کهریزک مشاهده می شود میگوید: انجام این کار اساسا از نظر علمی مردود است و دود ناشی از آن باعث آلودگی هوای شهرها و روستاها شده به طوری که مدت زیادی ستونهای بلند دود همراه با خاکستر، هوای حاشیه شهر و روستاها و جاده ها و سایر راههای مواصلاتی را آلوده و حتی دید را در این قسمت بسیار محدود و گاهی نیز صفر می کند.

بخشدار کهریزک با اشاره به ماده قانونی دیگری در این خصوص افزود :  بر اساس ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور اراضی کشاورز ی و …ممنوع است . همچنین به استناد ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ماده ۲۲ و ۳۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی با آلوده کنندگان هوا اجتناب ناپذیر است.

علیرغم انچه گفته شد متاسفانه هر روز شاهد دودهای سیاهی هستیم که بر شهرها و روستاهای بخش کهریزک سایه می اندازند که علاوه بر آلودگی شدید هوا به سلامت و کیفیت خاک اراضی کشاورزی نیز تاثیر می گذارد  .بخشدار کهریزک هرگونه اقدام به کلش سوزی را مردود داسنت و گفت با افرادی که اقدام به این کار کنند برخورد قانونی صورت می گیرد .