ادارات بخش کهریزک » اهم اخبار » باقر شهر » بخشداری کهریزک » شهر ها » کهریزک
کد خبر : 10952
جمعه - 30 مهر 1400 - 23:31

فعالیت جاسوسی ۸۵۰ پایگاه نظامی آمریکا

آمریکا دارای ۸۵۰ پایگاه نظامی در ده‌ها کشور مثل آلمان، ژاپن، ترکیه، تمام کشورهای عربی منطقه جز سوریه و لبنان، هندوراس، آفریقا، اقیانوسیه و تایلند است که این پایگاه‌ها کاری جز جاسوسی و مراقبت از منافع آمریکا ندارد. 

فعالیت جاسوسی ۸۵۰ پایگاه نظامی آمریکا

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک با نقل روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: چهار ویژگی است که جلوه‌های درخشان اسلام هستند و عبارتند از:

اوّل: صِدقُ الحَدیث

جامعه ما اسلامی است و از بسیاری از جوامع دنیا هم انصافاً بهتر و پاکیزه‌تر و طاهرتر است امّا در عین حال شما ببینید خیلی از مشکلات جامعه ما وحتی کشور ما ناشی از نبودنِ همین صفت است؛ صدق‌الحدیث نیست، راستگویی نیست.

دوّم: وَ صِدقُ النّاس

«صِدقُ النّاس» یعنی صدق عمل با مردم، انسان در مواجهه‌ی با مردم با صداقت وارد بشود، با کلک و دروغ و فریب و مانند اینها با مردم برخورد نکند.

اگر ما در مسائل گوناگون اجتماعی‌مان، سیاسی‌مان، انتخاباتمان، و مانند اینها، همین یک مورد را مراعات کنیم، ببینید چقدر دنیا آباد خواهد شد

سوم: وَ اِعطاءُ السّائِل

اگر سائل از شما چیزی خواست، به او بدهید اگر چنانچه میتوانید. یک وقت یک فقیری است که از شما سؤال نکرده، خب اگر به او کمک کنید خوب است امّا اگر چنانچه از شما درخواست کرد سؤال کرد یعنی درخواست کرد آن وقت این کرامت و مردانگی است و او را رد کردن، خلاف کرامت انسانی است.

چهارم: وَ المُکافَاَهُ بِالصَّنائِع

«صَنیعه» یعنی کارهای نیک؛ خدمتهای نیک به دیگران را میگویند «صنیعه»«مُکافئه‌ی به صنایع بکنید» یعنی اگر کسی به شما نیکی کرد، شما هم در مقابل به او نیکی کنید.

این جور نباشد که نیکی دیگران را با اهمال و احیاناً با بدی پاسخ بدهیم. اگرکسی به ما نیکی کرده، خب در مقابل باید به او نیکی کنیم.

خطیب جمعه بخش کهریزک ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: پیامبر دو معجزه داشتند، اولی قرآن است که پیامبر هنگام نزول آن تحدی کردند یعنی اگر کسی میتواند یک سوره یا آیه مثل آن بیاورد اعلام کند.

وی افزود: معجزه دوم ایجاد الفت بین مسلمانان بود، دنیای عربستان در آن روزها پر بود از جهالت و نادانی اما پیامبر از این جاهلان انسان ساختند که این تالیف قلوب پیامبر است.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک تاکید کرد: چطور می‌شود اختلافات ریشه‌ای و قدیمی را کنار زد و در کنار یکدیگر قرار گرفت، پیامبر از راه توحید وارد شدند. توحید یعنی خداوند یکی است اما این معنا هم می‌دهد که انسان باید خودش را بنده واقعی این خدا بداند و بندگی کند.

خطیب جمعه بخش کهریزک ادامه داد: اگر کسی خود را بنده خدا بداند در برابر هوای نفس و در برابر میز و تشکیلات و صاحب امضا بودن زانو نمی‌زند.

حجت الاسلام استیری مطرح کرد: اقامه‌ی دین و دوری از تفرق پیام تمام پیامبران الهی است، در جامعه امروز فرقه‌گرایی را می‌بینیم و با کمرنگ شدن اسلام اختلافات اوج می‌گیرد.

خطیب جمعه باقرشهر و کهریزک بیان داشت: زیاده‌خواهی‌ها هم مانع وحدت بوده و در ۶ جای قرآن مسئله‌ی وحدت مطرح شده است که علت اختلاف اهل کتاب بخاطر دین اسلام نیست اما عده‌ای به نام دین با زیاده‌خواهی خود ایجاد اختلاف می‌کنند.

وی افزود: نمازجماعت، نمازجمعه و مناسک حج به صورت جمعی برگزار می‌شود یعنی متحد باشید.

حجت الاسلام استیری گفت: واژه‌ی کاپیتولاسیون مترادف با استعمار است، حضرت امام(ره) علیه این لایحه فریاد زدند.

وی افزود: لایحه کاپیتولاسیون ۳ هدف را دنبال می‌کرد و کاپیتولاسیون‌هایی که امروز هم در برخی کشورها وجود دارد همین اهداف را دنبال می‌کند که عبارتند از:

۱. تحمیل معاهدات تجاری نابرابر

۲. ایجاد شکاف، تفرقه و آشوب در کشورها برای حفظ منافع استکبار

۳. مصونیت سربازان و جاسوسان آمریکایی در برابر اقدامات قضائی آن کشور

خطیب جمعه بخش کهریزک تصریح کرد: رهایی از این لایحه‌ی ننگین با جانفشانی ملت ایران و رهبری امامین انقلاب اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: هم اکنون آمریکا دارای ۸۵۰ پایگاه نظامی در ده‌ها کشور مثل آلمان، ژاپن، ترکیه، تمام کشورهای عربی منطقه جز سوریه و لبنان، هندوراس، آفریقا، اقیانوسیه و تایلند است که این پایگاه‌ها کاری جز جاسوسی و مراقبت از منافع آمریکا ندارد.

امام جمعه بخش کهریزک بیان داشت: حضور آمریکا یعنی جنایت، کشتار و اختلاف همان‌طور که در کشور همسایه ما افغانستان، در مسجد و محل عبادت یک عملیات انتحاری طی دو هفته اتفاق افتاد ک ردپای استکبار به خوبی در آن مشاهده می‌شد.