بخشداری کهریزک » اهم اخبار » باقر شهر » تورقوز آباد » کهریزک
کد خبر : 1083
سه شنبه - 6 خرداد 1399 - 15:04

مهمانهای ناخوانده چمبورک و تورقوزآباد، مدیریت می شوند

باتوجه گزارشهایی از حمله ملخ به برخی از اراضی کشاورزی از جمله اراضی چمبورک و تورقوزآباد کهریزک صبح امروز اراضی این نقاط جمعیتی توسط اداره جهاد کشاورزی سمپاشی شد. به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک ، در جلسه ای که با حضور شهرداران باقرشهر و کهریزک ، برخی از دهیاران، نماینده اداره جهاد کشاورزی شهرستان […]

مهمانهای ناخوانده چمبورک و تورقوزآباد، مدیریت می شوند

IMG 3571 | مهمانهای ناخوانده چمبورک و تورقوزآباد، مدیریت می شوندباتوجه گزارشهایی از حمله ملخ به برخی از اراضی کشاورزی از جمله اراضی چمبورک و تورقوزآباد کهریزک صبح امروز اراضی این نقاط جمعیتی توسط اداره جهاد کشاورزی سمپاشی شد.
به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک ، در جلسه ای که با حضور شهرداران باقرشهر و کهریزک ، برخی از دهیاران، نماینده اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری و به ریاست بخشدار کهریزک تشکیل شد ، بخشدار کهریزک با اشاره به خسارت های بسیار ملخ به اراضی کشاورزی از جهاد کشاورزی خواست در مورد سمپاشی اراضی کشاورزی و همچنین معابر و بوستانهای شهر در چارچوب کارشناسی شده اقدام نمایند .
ملخ های شهری کانون تجمع ندارند
بنا به گفته نماینه اداره جهاد کشاورزی ملخ هایی که در شهرهای باقرشهر و کهریزک دیده می شود تعدادشان محدود است و کانون جمعیتی خاصی ندارند . برای میادین ، معابر و بوستانهای شهر پیشنهاد ما استفاده از سموم سبک است که برای شهروندان هم زیان آور نباشد .

همچنین باتوجه به اینکه این ملخ ها کانون مشخصی ندارند اگر روشنایی معابر در ساعات شب خاموش باشد این حشره مرکز تجمعی پیدا نمی کند چرا که به شدت این حشرات نور دوست هستند.

ملخ از جمله حشراتی است که مرکز تجمع خود را مراتع انتخاب می کند و حضور آنها در برخی از بوستانها و معابر شهری موقتی است چرا که آنها در شهر منبع تغذیه ای ندارند .
دلیل وجود این تعداد ملخ رطوبت بالای زمین به واسطه بارندگی هاست و این قبیل موارد به راحتی قابل پیشگیری و کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد.