ادارات بخش کهریزک » اهم اخبار » تورقوز آباد » قمصر » گل حصار
کد خبر : 1071
شنبه - 3 خرداد 1399 - 19:18

خانواده شهدا و ایثارگران به نمایندگی از مردم روستا مشکلات روستاییان را به بخشدار بازگو کردند

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ،‌ایثار و شهدا بخشدار کهریزک در همراهی، فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره)،‌فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۴۵۳ امام هادی (ع)‌، رییس شورای اسلامی بخش کهریزک و  دهیاران به دیدار برخی از خانواده های شهدا و ایثارگران در بخش کهریزک رفت و با اهدای لوح سپاس مقام […]

خانواده شهدا و ایثارگران به نمایندگی از مردم روستا مشکلات روستاییان را به بخشدار بازگو کردند

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ،‌ایثار و شهدا بخشدار کهریزک در همراهی، فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره)،‌فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۴۵۳ امام هادی (ع)‌، رییس شورای اسلامی بخش کهریزک و  دهیاران به دیدار برخی از خانواده های شهدا و ایثارگران در بخش کهریزک رفت و با اهدای لوح سپاس مقام شهدا و جانبازان را پاسداشت.

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک در این دیدار بخشدار کهریزک با تقدیر از حجت اله ترکاشوند جانباز و ایثارگر ساکن روستای قمصر، خانواده شهیدان حسین علی اکبری کاشانی و محسن علی بیگی در روستای تورقوزآباد و همچنین خانواده شهید محمد بیات در روستای گلحصار، ایشان را سرمایه های معنوی بخش کهریزک دانست.

امین بابایی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت:‌ سالروز فتح خرمشهر در حقیقت ایام‌الله فراموش‌نشدنی و خاطره‌آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی است و آفرینندگان حماسه پیروزی خرمشهر نه در حد آزادکنندگان و فاتحان یک شهر بلکه به‌عنوان فاتحان قلب‌های مشتاق مسلمانان و تمام آزادی‌خواهان جهان شناخته می‌شوند.

بازخوانی و ترسیم روزآمد این رخداد سرنوشت‌ساز  برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده‌سازان واقعی این سرزمین اهمیت مضاعفی دارد؛ چراکه حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه جاودانه و الهام بخش آنان در صحنه‌های رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی به تصویر خواهد کشید.

در این دیدار خانواده شهدا و ایثارگران با بیان مشکلات روستای محل سکونت خود به نمایندگی مردم ،‌ از بخشدار کهریزک خواستند در خصوص مشکل مردم راهکار ارائه دهد .

احداث استخر در روستای گلحصار، اشتغالزایی برای جوانان روستا، ارتقای کیفیت آب روستای گلحصار، بهسازی وسایل حمل ونقل عمومی در روستای تورقوزآباد ، جمع آوری مراکز ضایعات زباله در روستای قمصر از جمله مشکلاتی بود که خانواده ایثارگران در این دیدار به آنها اشاره کردند .

طرح مطالعاتی استخر روستای گلحصار در حال انجام است

رییس شورای اسلامی روستای گلحصار،‌ از اختصاص ۲۵۰۰ متر زمین در کنار مسکن فدک این روستا به منظور احداث استخر خبر داد و گفت : طرح مطالعاتی این استخر در دستور کار دهیاری قرار دارد و مقرر شده است با توجه به نیاز روستاییان به زودی این امکان برای ایشان محیا شود. در حال حاضر روستاییان برای استفاده از استخر به منظور ، ورزش، آب درمانی و تفریح به روستای قمصر می روند .

آب شرب سالم از حقوق اولیه مردم است

بخشدار کهریزک حل مشکلات ابرسانی و ارتقای کیفیت آب برخی از روستاها را با توجه به تلفیق کاری آبفای روستایی و شهری قریب الوقوع دانست و گفت :‌در تصمیم سازی که صورت گرفته است در حال رای زنی با یکی از صنایع ملی در بخش کهریزک هستیم تا با توجه به امکاناتی که در اختیار این صنعت است بتوانیم برای چند روستای همجوار گلحصار تامین آب شرب کنیم .

هنوز این تصمیم سازی به مرحله عملیاتی نرسیده است و در حال رای زنی و برگزاری جلسات مشورتی در این خصوص هستیم و امیدواریم با توجه به توافقات صورت گرفته به زودی این مشکل در روستاهای همجوار گلحصار مرتفع شود .

سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) وام خوداشتغالی می دهد

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۴۵۳ امام هادی (ع)‌که در این دیدار حضور داشت د رمود بیکاری برخی از روستاییان گفت در صورت داشتن طرح خوداشتغالی ،‌ایشان می توانند با مراجعه به سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره)‌وام خود اشتغالی دریافت کنند .

ضایعات جمع کن های حواشی روستاها تنها دو هفته فرصت جمع آوری دارند

بخشدار کهریزک از طرح جمع آوری مراکز ضایعات جمع کنی اطراف روستاها خبر داد و گفت اشغال اراضی مستعد کشاورزی و اختصاص این اراضی به محلی برای انباشت زباله ، ظلم به محیط زیست و تضییع حق مردم است .

از ۶/۳/۹۹ تنها دوهفته فرصت دارند تا با جمع آوری ضایعات ، اراضی تحت اشغال خود را پاکسازی کنند .

پس از صدور اخطاریه اداره محیط زیست شهرستان ری و اتمام فرصت دو هفته ای بخشداری،‌تمام این مراکز با نظارت جمع آوری و اموال متخلفین مصادره خواهد شد .

در مورد بهسازی وسایل حمل و نقل عمومی روستای تورقوزآباد نیز بخشدار کهریزک دستور به پیگیری این موضوع به دهیاری این روستا با نظارت کامل بخشداری و گزارش گیری داد.

در این دیدار و احوالپرسی از خانواده شهدا و ایثارگران روستاییان با تقدیر از پیگیری و بازدیدهای میدانی بخشداری کهریزک خانواده های شهدا و ایثارگران روحیه خدمت سازنده را تاثdر از روحیه جهادگری و ایثار برای مردم دانستند .IMG 3552 | خانواده شهدا و ایثارگران به نمایندگی از مردم روستا مشکلات روستاییان را به بخشدار بازگو کردند IMG 3542 | خانواده شهدا و ایثارگران به نمایندگی از مردم روستا مشکلات روستاییان را به بخشدار بازگو کردند IMG 3506 | خانواده شهدا و ایثارگران به نمایندگی از مردم روستا مشکلات روستاییان را به بخشدار بازگو کردند IMG 3446 | خانواده شهدا و ایثارگران به نمایندگی از مردم روستا مشکلات روستاییان را به بخشدار بازگو کردند IMG 3436 | خانواده شهدا و ایثارگران به نمایندگی از مردم روستا مشکلات روستاییان را به بخشدار بازگو کردند IMG 3403 | خانواده شهدا و ایثارگران به نمایندگی از مردم روستا مشکلات روستاییان را به بخشدار بازگو کردند