تشکیل جلسه ساماندهی معبر ورودی و شبکه توزیع برق روستای فتح‌آباد

جلسه‌ی ساماندهی تعریض معبر ورودی روستای فتح‌آباد(همجوار با روستای خیرآباد از بخش کهریزک) با حضور زینت‌بخش معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ری، بابایی بخشدار کهریزک، کلهر رئیس شورای بخش کهریزک و دیگر رؤسای دستگاه‌های خدمت‌رسان در ساختمان شورای بخش کهریزک برگزار شد.

تشکیل جلسه ساماندهی معبر ورودی و شبکه توزیع برق روستای فتح‌آباد

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، جلسه‌ی ساماندهی تعریض معبر ورودی روستای فتح‌آباد(همجوار با روستای خیرآباد از بخش کهریزک) با حضور زینت‌بخش معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ری، بابایی بخشدار کهریزک، کلهر رئیس شورای بخش کهریزک و دیگر رؤسای دستگاه‌های خدمت‌رسان در ساختمان شورای بخش کهریزک برگزار شد.

محوریت این پروژه با فرمانداری شهرستان ری، از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری بوده و از بخش‌های اصلی آن جابه‌جایی تیرهای برق و شبکه توزیع برق روستا است.

کلهر رئیس شورای بخش کهریزک در ابتدای این جلسه به بیان پیشینه، عملیات اجرایی صورت گرفته و مشکلات بر سر راه این پروژه پرداخت که موجب شده است روند طبیعی پروژه به درستی طی نشود.

کلهر با اشاره به لزوم اجرای تغییرات در طرح موجود بیان داشت: نکته حائز اهمیت در بازنگری این پروژه اصلاحاتی اعم از جابجایی تیرهای برق و تغییرات لاین‌های مختلف جاده اصلی با توجه به شرایط هر لاین است که می‌بایست در طرح ارائه شده اعمال شود.

رییس شورای بخش کهریزک افزود: لاین شمالی جاده‌ی واقع در پروژه دارای شرایط بهتری نسبت به لاین مخالف بوده و مسیر جنوبی به دلیل زیرسازی نامناسب و وجود موانع متعدد نیازمند توان اجرایی بیش‌تری است.

پرنیان رئیس اداره تعمیرات اداره برق شهرستان ری با توجه به اهمیت موقعیتی پروژه اظهار داشت: شبکه مورد بحث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به دلیل مجاورت با ایستگاه مترو امکان خاموشی طولانی مدت برای پیگیری عملیات اجرایی وجود ندارد.

امین بابایی بخشدار کهریزک با تاکید بر مسئولیت اداره برق شهرستان ری در تامین برق منطقه بیان داشت: شبکه توزیع برق شهرستان مکلف به تامین نیاز مردم این روستا بوده و شورای بخش کهریزک در این مسیر همراهی کامل دارد اما تمامی هزینه‌ها به عهده یک طرف نیست.

بابایی ضمن اشاره به پروژه‌های متعدد عمرانی به بار نشسته در شهرستان ری و به تبع بخش کهریزک گفت: به برکت حضور فرماندار ساعی و تلاش‌گر و معاون امور عمرانی ایشان شهرستان ری به یک کارگاه عمرانی تمام عیار تبدیل شده که شیرینی این موضوع همواره به کام مردم منطقه نشسته و سطح رضایت‌مندی مطلوبی را به دنبال داشته است.

بخشدار کهریزک افزود: در جهت پیمودن مسیر این عزیزان باید تلاش کرد از نگاه‌های جزیره‌ای و بخشی‌نگری دوری کرده تا با جلوگیری از موازی‌کاری به نتیجه دلخواه و رضایت مردمی دست پیدا کنیم.

زینت‌بخش معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ری ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی بخشدار کهریزک و رئیس شورای بخش نسبت به پروژه‌های سطح و حریم بخش کهریزک به ویژه در مقطع زمانی و مکانی حاضر اظهار داشت: در شرایط مکانی و زمانی ویژه‌ی کنونی و جابه‌جایی‌های احتمالی که افراد وارد بطن مشکلات نمی‌شوند، این‌گونه احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی از جانب مسئولین بخش کهریزک جای تقدیر و تشکر دارد.

زینت‌بخش با اشاره به مشکلات پیمانکار پروژه تصریح کرد: مجری پروژه مطالبات و مشکلاتی را در خصوص مسیر طی شده و روند پیشه‌روی پروژه دارد که می‌بایست هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

زینت‌بخش در خصوص چگونگی تعامل دستگاه‌های دخیل در این پروژه بیان داشت: در شهرستانی مثل اسلامشهر اصلاح شبکه برق‌رسانی با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اتفاق افتاد که امکان تحقق چنین پروژه‌ای در فتح‌آباد و مقیاس کوچک‌تر مهیا است.

وی افزود: پیش‌نیاز اجرایی شدن چنین طرحی در روستاهای فتح‌آباد، امین‌آباد و کبیرآباد نامه‌ی برآورد پروژه در قالب فهرست بهایی براساس مبانی سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ است که با جزئیات کامل در اختیار فرمانداری ری قرار گیرد.

در پایان لازم به ذکر است مصوبات این جلسه به شرح زیر می‌باشد:

  1. مقرر گردید شرکت توزیع نیروی برق تمامی پروژه‌های اصلاح، انتقال و توزیع برق در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ری را در قالب فهرست بهایی براساس مبانی سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ ارائه کند.
  2. مقرر گردید شرکت توزیع برق شهرستان ری با هماهنگی حوزه معاونت عمرانی فرمانداری ری در خصوص پروژه فتح‌آباد و کویرآباد به صورت مشارکت برای خرید تجهیزات و ملزومات مکاتبات و اقدامات لازم را به‌عمل آورده و مراحل اجرایی به عهده اداره برق و مسئولیت خرید تجهیزات با فرمانداری ری باشد.
  3. مقرر گردید شورای بخش کهریزک و شرکت تدبیر سازه پرگاس ظرف مدت ۳ روز کاری در خصوص دلایل توقف پروژه و اتمام یا ادامه مراحل پروژه به نتیجه رسیده و پس از توافق در خصوص تمدید و یا خاتمه پیمان، در کمیسیون فنی و بازرگانی فرمانداری شهرستان ری تصمیم‌گیری خواهد شد.