اهم اخبار » باقر شهر » شهر ها » کهریزک
کد خبر : 10038
جمعه - 12 شهریور 1400 - 22:44

مهم‌ترین ماموریت دولت بازسازی اعتماد مردم است

امام جمعه باقرشهر و کهریزک: مقام معظم رهبری هفته گذشته یک ماموریت مهم را به دولت سیزدهم دادند که بازسازی اعتماد عمومی است چرا که متاسفانه با عملکرد نامناسب دوره‌های پیشین، اعتماد عمومی مردم آسیب دیده است.

مهم‌ترین ماموریت دولت بازسازی اعتماد مردم است

به گزارش روابط عمومی بخشداری کهریزک، حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک در ابتدای خطبه‌های امروز خود اظهار داشت: هدف شهدا همان هدف امام حسین(ع) است، همانگونه که شهید آوینی می‌گوید اگر می‌خواهید ما را بشناسید به کربلا نگاه کنید یعنی اهداف شهدا همان اهداف امام حسین(ع) است. اما حداقل کاری که ما در مقابل دین و دینداری می‌توانیم انجام دهیم چیست؟

خطیب جمعه بخش کهریزک گفت: امام حسین(ع) در وصیت نامه‌ای که نزد برادر خود محمد حنفیه گذاشتند اینگونه فرمودند که من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

وی افزود: امام حسین(ع) همه چیز خود را فدا کردند، جان و مال و جوانان و هر آنچه داشتند فدای این هدف عالی که امروز نیز باید توسط ما دنبال شود، کردند.

استیری با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: اما متاسفانه کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری عنوان واجب فراموش شده را به امر به معروف و نهی از منکر می‌دهند چرا که به وظیفه خود عمل نکردیم.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک تصریح کرد: در ایام کرونا حرم ائمه بسته شد و خیلی از ما ناراحت شدیم، این عمل مستحب است اما به امر به معروف و نهی از منکر توجه نمی‌شود و هیچ اعتراضی هم نداریم؛ معلوم است هدف امام حسین(ع) در میان ما مذهبی‌ها نیز مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از نهج‌البلاغه عنوان داشت: در نهج‌البلاغه آمده است که اگر مقایسه‌ای انجام دهید و امر به معروف و نهی از منکر یک طرف و تمام خیرات و نیکی‌ها نیز در طرف دیگر قرار بگیرد، انگار تمام واجبات و خیرات در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای در مقابل دریای خروشان است.

استیری ادامه داد: این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد اما ما گناه را می‌بینیم و چشممان را می‌بندیم، خلاف قانون و شرع را می‌بینیم اما توجه نمی‌کنیم.

خطیب جمعه بخش کهریزک اظهار داشت: در روایت دیگری امام باقر(ع) می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر واجبی است بزرگ و الهی که دیگر واجبات هم وابسته به آن هستند، یعنی پایه و اساس دیگر واجبات امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان داشت: در روایات داریم که نماز ستون دین است اما این عمود و ستون هم باید تکیه گاهی داشته باشد، امر به معروف و نهی از منکر مانند زمین مستحکمی است که دیگر واجبات روی این زمین گرد هم می‌آیند.

استیری ادامه داد: همچنین امام باقر(ع) در ادامه این روایت با ذکر نکاتی در رابطه با این واجب الهی می‌فرمایند: به واسطه امر به معروف و نهی از منکر امنیت برقرار می‌شود، کسب و کارها حلال می‌شود، جلوی ظلم گرفته می‌شود، زمین آباد می‌شود، از دشمنان انتقام گرفته می‌شود، زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود و کارها سر و سامان می‌گیرد.

حجت الاسلام استیری ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری مناسبت ۲۵ محرم و شهادت امام سجاد(ع) گفت: شیعیان بعد از واقعه کربلا بدترین روزها را سپری کردند چرا که خیلی از افراد که جزو منفورترین شخصیت‌ها بودند داعیه حکومت‌داری میان مسلمین داشتند.

خطیب جمعه بخش کهریزک افزود: این موضوع امام سجاد(ع) را رنج می‌داد و حتی اصول اولیه انسانی بعد از کربلا از بین رفته و شخصی مثل یزید حاکمیت جامعه مسلمین را بدست گرفته بود.

استیری بیان داشت: یکی از محققین می‌گوید موسس اندیشه شیعی امیرالمومنین علی علیه السلام بود اما دومین موسس امام سجاد(ع) است چرا که در طول ۵۰ سال همه چیز از بین رفت و تغییر کرد؛ اما امام سجاد(ع) با روش‌های مختلف و متعدد اندیشه‌ی شیعی و اسلامی را احیا کردند.

استیری با اشاره به مناسبت ۱۲ شهریور ماه، روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس و شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: اگر تاریخ دوره استعمار را بررسی کنیم می‌بینیم غربی‌ها با اینکه از خود ظاهری آراسته نشان داده و خود را مدافع حقوق بشر می‌خواندند چه وحشی‌گری‌هایی که مرتکب نشدند.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک تاکید کرد: وحشی‌گری فقط کشت و کشتار نیست و جلوگیری از پیشرفت کشورها و استعمار را نیز شامل می‌شود.

استیری با اشاره به گونه‌های مختلف استعمار از گذشته تا کنون گفت: استعمار در قدیم جلوی علم و پیشرفت بسیاری از کشورها را گرفت، برای مثال هند که از لحاظ صنعتی بسیار پیشرو بود با استعمار انگلیس از پیشرفت بازماند و امروز در هند بیشتر مردم گدایی می‌کنند و گرسنه هستند.

وی ادامه داد: در آفریقا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین هم همین برنامه را پیاده کردند و جلوی صنعت بومی آن منطقه را گرفتند.

استیری اظهار داشت: در استعمار نو استعمارگران در راس حکومت قرار نمی‌گیرند بلکه افرادی را از همان جامعه بر سر کار می‌گذارند که مطیع آن‌ها باشد، مانند کشور خودمان قبل از انقلاب که شخصی از فکر و اندیشه خودشان را روی کار آورده تا بله قربان‌گوی آن‌ها باشد.

خطیب جمعه بخش کهریزک عنوان کرد: به تعبیر رهبری استعمار فرانو هم می‌بینیم چرا که امروزه دوگونه قبلی به کار نمی‌آید، در استعمار فرانو به دنبال نفوذ هستند تا ضمام کار را به دست بگیرند و در جامعه ما هم تا اندازه‌ای از نفوذ استفاده کرده و به اهداف خود رسیدند اما امروز همه ما باید هشیارانه عمل کنیم تا با بصیرت بیشتر جلوی نفوذ استعمارگران و مستکبرین را بگیریم.

استیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اولین دیدار با هیات دولت در هفته گذشته گفت: بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با هیات دولت حاوی محورهای متعددی بود که به یکی از آن اشاره می‌کنیم.

وی تاکید کرد: زمانی که دیدارهای رهبری با هیات دولت در ادوار گذشته را بررسی کنیم می‌بینیم برای اولین بار است که رهبری از آسیب دیدن اعتماد عمومی سخن می‌گویند.

استیری بیان داشت: رهبری هفته گذشته یک ماموریت مهم را به دولت سیزدهم دادند که بازسازی اعتماد عمومی است چرا که متاسفانه با عملکرد بد دوره‌های پیشین اعتماد عمومی مردم مورد آسیب قرار گرفته است.

خطیب جمعه باقرشهر گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان اعتماد عمومی را بازسازی کرد این است که کمبودها و اشکالات را بررسی کنیم.

وی افزود: راه دوم رفتار مسئولین کشور با مردم است، رفتار صحیح یعنی زمانی که رئیس هیات دولت کیلومترها فاصله را به جان می‌خرد تا از نردیک در جریان مشکلات قرار بگیرد.

امام جمعه باقرشهر و کهریزک در پایان خاطر نشان کرد: راه سوم بازسازی اعتماد عمل است، مردم عمل می‌خواهند و از شعار دادن افراد خسته شدند، اگر به وعده‌ها عمل کنیم این اعتماد آسیب دیده بازسازی خواهد شد.